Založ si blog

KR-ELEKTRODANCE -Krompachy

 

KR-ELEKTRODANCE -Krompachy

Jnaik Medvedz 2 

 

Tanečná skupina KR Electro vznikla 3.júna 2009. So vznikom tanečnej skupiny prišla na Slovensko vlna tanca ELECTRO. KR ako dodnes jediná electro crew dokázala spolu s partnermi CVČ Prima a ZUŠ Krompachy vybudovať tomuto tanečnému štýlu značné zázemie. Organizátori historicky prvej celoštátnej súťaže electro dance, majitelia licencie Vertifight, organizátori Dance or Die, Vertifight 1/2/3, Electro Meeting. Jeho bývalí i terajší členovia predstavujú špičku domácej Electro dance scény. Reprezentujeme naše mesto doma i v zahraničí (Vertifiht Master Paríž, International Vertifight Miláno, Vertifight 1-6 Praha) dodal učiteľ tanečnej skupiny Marek HOJSTRIČ. Dnes klub prešiel značným tanečným vývojom a postupnou transformáciou štýlu sa v súčasnej dobe venuje klasickému street dance ako takému, prevažne Hip Hop. V pláne máme premeniť mesto Krompachy na jednu z najväčších tanečných obcí na Slovensku. Sme malá tanečná rodina s láskou pre tanec, ak chceš do nej patriť aj ty, máš tu možnosť sa k nám prihlásiť celoročne. Klub funguje za podpory ZUŠ Krompachy a CVČ Prima. Trénujeme v Dome Kultúry na 2. Poschodí.

Celé to  vzniklo  tak,  že MAREK Kandrik (KORKI)  videl na internete  video,  v ktorom tancovali elektro tanec   a tak  si  spolu s Marekom Hojstričom  začali  podobné  tance skúšať.  „Vybavili  sme si  cez CVČ V Krompachoch  priestory a začali   sme namotávať ľudí…“  dodal Marek Hojtrič.

Aká  je Vaša predstava o získaní mladých  ľudí   do  tejto  tanečnej skupiny ?  

Hlavne chceme, aby sa ten tanec rozšíril medzi všetkých Krompašanov. Hlavne ma hnevajú decká, čo sa hanbia prísť, lebo sa hanbia a nechávajú si plynúť šancu medzi prstami. Vďaka tancu cestujeme po svete, zažívame to, čo ich rovesníci nemôžu poznať. Decká sú šikovné     a majú budúcnosť. Mrzia aj chlapci, tých by trebalo viac, ale chlapci sa najviac hanbia prísť a opýtať sa, skúsiť si to a pod.

 

Koľko  má tanečná  skupina KR- Elektrodance  členov ?

Nie sme veľa členov, asi 20 .. Fungujeme cez Základnú umeleckú školu a CVČ.  Je to mládež, z ktorej vychovávam tanečníkov. Nikto ku mne neprišiel a vedel,  k nám sa prídeš naučiť tancovať. Ten kto vie, ten sa zdokonaľuje, krešem jeho talent ..

 

Ako podporuje túto  tanečnú  skupinu  mesto  Krompachy a CVČ PRIMA v Krompachoch ?

Tak CVČ už veľmi nepomôže. Z ministerstva neposielajú už dnes toľko peňazí do centier, aby nás mohli podporovať ako kedysi. Je kríza a celé prerozdeľovanie financií v školstve teraz ukrátilo CVČ o príjmi. Ale kedysi nám pomáhali so všetkým, akcie, súťaže, sústredenia a pod. – financovali všetko. Naše mesto je tiež ústretové, podľa mňa sa im páči, že sa niečomu venujeme. Mesto nás nepodporuje, ale verím, že ak by som zašiel za niekým z mesta, tak by som sa nepočul slovo nie. V našom meste vidno, že tu je o kultúru záujem,

viď. festival tanca, dni mesta, jarmoky, vianočné trhy, a podobné podujatia, fašiangy a tak,

starajú sa o kultúru a to sa mi páči na našom meste.

 

-Tak mesto podporuje túto tanečnú skupinu tým, že sa zúčastňujete na rôzných kultúrných akciách mesta Krompachy ?

 

Tak ani nie. Vlastne týmto spôsobom nás zdravo využívajú, keď nie je kto do programu, tak príde Marek so skupinou. Ale my to berieme, lebo sa potrebujeme ukázať ľudom. Ja som len pochválil mesto, že sa snažia pre našich ľudí robiť kultúrne akcie a keby že prídem s nejakou požiadavkou, tak mi vyhovejú, lebo nevidím dôvod prečo nie. Robíme dobrú vec.

 

Ako  sa k tomuto  stavia  pani primátorka mesta Krompachy ?

 

To tiež netuším, ale ako by sa mala. Podľa mňa má nás rada, tiež nemá dôvod nás nemať rada, keď ju vidím na akcii kde tancujeme my, stále sa milo prihovorí a vidieť na nej, že sa jej páčime. Takže super !

 

Čo by ste na záver odkázali  verejnosti ? 

 

Tanec je prostriedok, ako uvoľniť stres, ako na nič nemyslieť, počúvať iba hudbu a nechať unášať svoje  telo rytmom. Prešiel som si cez športy ako futbal, volejbal, hokejbal, kulturistika, ale nič ma nenadchlo tak, ako tanec. Je to aj o kultúre tela, seba samého. Tanec ťa vychováva stať sa lepším človekom. O to sa chcem hlavne deliť, nie o štýl, či electro, či hip hop, či balet, ale o ten pocit. Ten prajem každému. A hlavne nech prídu mladí ľudia sa naučiť tancovať. U nás sa učíš tanec a potom si hviezda, nie najprv si hviezda.

 

S Marekom Hojstričom  sa rozprával Štefan Jendrek

Foto: Štefan Jendrek

Rozhovor  s Janom Medvecom

 

Ako si to všetko vnímal ty ? Skúšky, tréningy a celý chod tohto tanečného odboru ?

Tak ja som vnímal tréningy celkovo pozitívne. Tréningy sme mávali 2x do týždňa a bolo to také kamarátske, proste ako jedna rodina. Myslím, že každý sa tam cítil dobre. Prišli sme, zatrénovali si, zasmiali sa, porozprávali sa a zase šli domov. Keď bolo treba makať na vystúpenie, tak sme makali a potili sa!

Ako  dlho  si  sa pripravoval na vystúpenie,  aké bolo napr. „ Krompašský jarmok „? 

Tak nedá sa to tak celkovo povedať, lebo my sme už veľa krát mali variácie povymýšľane, len sme si ich spájali. Niekedy to trvalo mesiac, niekedy dva. Naopak- niekedy sme choreografiu pripravili aj za pár tréningov.

Pripravoval  si  sa na tréningy aj  doma ?

Jasné. Ale nedá sa povedať, že som sa pripravoval na tréningy. Skôr som si len tak pre seba „zatrénoval“, zatancoval pred zrkadlom. Hlavne pred súťažami .

Čo na to hovorili rodičia , kamaráti, spolužiaci – neťahalo to aj ich niekedy to skúsiť ?

Rodičom sa to obidvom páčilo. Obidvaja ma v tom podporovali. Kamaráti a spolužiaci? Najprv, keď to bolo nové, tak to nikoho nezaujalo. Ale po pár vystúpeniach v Krompachoch to zaujalo dosť ľudí. Niektorí to aj skúsili. Môžme to vidieť aj teraz. V našej crew je dosť nových členov. A je teraz fakt veľa, na rozdiel od začiatkov.

Je pravdou, že už netrénuješ. Čo s stalo, že už sa o to nezaujímaš ?

Popravde v Krompachoch sa toho veľa zmenilo. Už tam nebol ten správny kolektív. Ale je tam hlavne tá škola. Chodím do školy v Poprade a nie som cez týždeň doma, takže tie tréningy nestíham. Ale cez víkend sa rád prídem pozrieť na tréning.

Mal by si ešte v blízkej budúcnosti zámer sa k tanečnej škole vrátiť ?

Už asi nie. Páči sa mi to stále, ale aby som to trénoval, to už asi nie. Nevyhovovalo by mi to ani časovo, ani by ma to tak nebavilo ako v tom starom KR, čo bolo od začiatku. Teraz aktívne hrávam futbal a to ma napĺňa.

Čo by si na záver odkázal ostatným, ktorý sa tomu ešte venujú, alebo by chceli niečo také skúsiť ?

Takže tým, čo sa tomu venujú: ak vás to baví, ide vám to a cítite sa na tréningoch dobre a uvoľnene tak s tým pokračujte a hlavne neprestávajte! Ja som trénoval aktívne 4 roky a bavilo ma to. Teraz si stále rád zatrénujem, len nie už tak aktívne. A tým, čo to zatiaľ nevyskúšali: zaujal vás tanec? Tak to vyskúšajte. V KR nikto nehryzie a za pokus nikoho ešte nezabili. A ak vás to zaujme, tak to bude len dobre. Pohyb je len zdraviu prospešný.

 

S Jánom Medvecom sa rozprával Štefan Jendrek  ***(Ján Medvec  bol tiež žiakom tanečnej školy, ktorej učiteľ bol a je   Marek Hojstrič.)

 Jnaik Medvedz 1

V tom svetle bolo všetko, čo sme urobili. . . . . . . .

10.01.2014

Tu je ďalší príbeh. Prehľad manželovho života, ktorý prežila spolu s manželom Dana, bol mimoriadne živý a obsahoval obrazy a udalosti, o ktorých predtým ani netušila. Johnny práve oslavoval päťdesiate narodeniny , keď nám lekár oznámil, že má rakovinu pľúc a pred sebou možno ešte šesť mesiacov života. Mala som pocit, akoby ma niekto [...]

Zážitok bezprostrednej blízkosti smrti.

03.11.2013

Čo sa stane, keď človek zomrie ? To je otázka, ktorú si ľudstvo kladie asi najčastejšie a najmenej na ňu vie odpovedať . Jednoducho prestaneme žiť a o našom pobyte na zemi budú vypovedať iba naše telesné pozostatky ? Vzkriesi nás neskôr „najvyššia bytosť“, iba keď budeme mať v „knihe života“ dobré známky ? [...]

Dominika Mirgová v Krompachoch

21.09.2013

Dominika Mirgová zavítala aj v Krompachoch……. Foto: Štefan Jendrek-2013 Tu je len zopár fotografií. článok o Dominike už čoskoro ……:)

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 36247x
Priemerná čítanosť článkov: 3295x

Autor blogu

Kategórie