Založ si blog

Rozhovor z Dávidom Čujom

                                                                    Rozhovor s Dávidom Čujom

 

 

1

 

2 3

Ako si s dostal k meteorológii ?

 

1.) Bavilo ma to už 10 rokov. Dostal som sa k tomu u kamaráta ktorý vlastnil starú prenosnú meteostanicu a daroval mi ju. Je to meteostanica, ktorá merala vietor ,teplotu a dokázala predpovedať počasie na najbližšie 3 dni .
Meteorológiou sa zaoberám 8 rokov a mal som aj kurz o meteorológii.
Predpovedať počasie je ťažké a nie vždy sa predpoveď podarí na 100%.

2.) Čo ťa k tomu viedlo ?

 

Bol to môj koníček. Zaujímalo ma to strašne. Potom som si kúpil drahú meteostanicu, ktorá ma stála viac, ako 350€. Spolupracujem s METEOPRESS a IMETEO ..

3.) Myslíš, že by z teba mohol byť meteorológ ?

Neviem povedať. Do budúcna chcem vlastniť ďalšie meteostanice aj v Krompachoch, ale aj inde. Možno ma aj uvidíte v TV.

4.) Vedel by si obrazne opísať, ako taká meteostanica funguje v praxi ?

Najprv sa namerajú dáta, ako napríklad bod, tlak, vietor, smer vetra, vlhkosť, humidex. To sa všetko prepočítava na jednom programe a ten podľa toho už spraví graf. Ale ak stanica nie je správne nastavená nadmorská výška a oblasť, v ktorej je tak potom bude ukazovať zlé údaje. Do programu sa musí zadať to, kde sa stanica nachádza aké prostredie tu prevláda. Či sú tu kopce a tak. Je to dosť zložité. Ja dáta nekopírujem od SHMU, alebo neviem odkiaľ. Stále iba svoje dáta z mojej stanice. Zatiaľ stanicu mám v Levoči, ale predpoveď pre Krompachy sa dá urobiť, ale nebude taká presná.

5.) Ako sa meria vietor, tlak , vlhkosť a zrážky ?

Na vietor používam anemometer. Tlak sa meria barometrom ja používam digitálny. Vlhkosť meriam vlhkomerom a zrážky zrážkomerom. Ja v tej stanici mám všetko zabodované.

6.) Mohol by si povedať, čo to všetko obnáša ?

Zatiaľ som mal 2 ročný kurz meteorológie. Tam nás učili počítať a predpovedať počasie, používať meraciu techniku a učili nás to zapájať.

7.) Venuješ sa aj foteniu , čo ťa k tomu viedlo a v akej sfére by si chcel pracovať ?

Je to skôr len koníček.

8.) Čo je pre teba hlavné ? meteorológia, alebo fotenie ? čomu by si sa chcel najviac venovať ?

Neviem teraz povedať. Keby sa dalo, tak obidvom naraz.

9.) Čo by si odkázal na záver ostatným čitateľom môjho blogu ?

Chcem iba povedať, že meteorológia nie je taká ľahká, ako sa zdá. Je veľmi ťažká a náročná finančne. Nie je na svete dobrý meteorológ. Stáva sa, že sa aj ten najlepší meteorológ pomýli.

Na záver by som poprial všetkým čitateľom blogu veľa šťastia a zdravia a ak by mal niekto aj iné otázky tohto druhu, ako je meteorológia, kľudne ma kontaktujte, budem len rád.

S Dávidom Čujom sa rozprával Štefan Jendrek.
Foto. archív ….Dávid Čuj  .

 

 

V tom svetle bolo všetko, čo sme urobili. . . . . . . .

10.01.2014

Tu je ďalší príbeh. Prehľad manželovho života, ktorý prežila spolu s manželom Dana, bol mimoriadne živý a obsahoval obrazy a udalosti, o ktorých predtým ani netušila. Johnny práve oslavoval päťdesiate narodeniny , keď nám lekár oznámil, že má rakovinu pľúc a pred sebou možno ešte šesť mesiacov života. Mala som pocit, akoby ma niekto [...]

Zážitok bezprostrednej blízkosti smrti.

03.11.2013

Čo sa stane, keď človek zomrie ? To je otázka, ktorú si ľudstvo kladie asi najčastejšie a najmenej na ňu vie odpovedať . Jednoducho prestaneme žiť a o našom pobyte na zemi budú vypovedať iba naše telesné pozostatky ? Vzkriesi nás neskôr „najvyššia bytosť“, iba keď budeme mať v „knihe života“ dobré známky ? [...]

Dominika Mirgová v Krompachoch

21.09.2013

Dominika Mirgová zavítala aj v Krompachoch……. Foto: Štefan Jendrek-2013 Tu je len zopár fotografií. článok o Dominike už čoskoro ……:)

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 36245x
Priemerná čítanosť článkov: 3295x

Autor blogu

Kategórie