Založ si blog

Fotograf Marcel Mikita- profesionálne služby

 

 

 

 

 

                                  Rozhovor s Marcelom Mikitom- Fotograf- profesionálne služby …       marcel  mikita  2

 

Čo  ťa viedlo  k foteniu ?  Je to koníček,  alebo  sa tým živíšš ?

M.M   K foteniu ma prilákali železnice. Prvý vlastný fotoaparát som si kúpil práve vďaka vlakom, ktoré sú mi od malička blízke. Je to môj koníček, ktorý robím popri práci.

Ako  dlho  sa venuješ  foteniu ?

M.M. Od vysokej školy, čiže cca. 6-7 rokov.

Čo najradšej  fotíš ?

  M.M  Na začiatku to boli vlaky, železnice a všetko okolo toho. Časom to prešlo na portréty, prírodu. Súbežne s tým fotím aj diskotéky a akcie podobného typu. Neraz som už fotil aj stužkové slávnosti a svadby.

 

Spomenul si, že si  fotil  aj  svadby , spomínaš si  na svoju  prvú  svadbu,  ktorú  si  fotil ?

M.M . Fotenie prvej svadby bolo celkom v pohode, keďže prvú svadbu, čo som fotil bola svadba kamarátovej sestry a šlo len o fotenie zábavy a rodinné foto s mladomanželmi. No samozrejme pred svadbou boli menšie stresy, či to zvládnem a či vyjdú foto tak, ako majú.

 

Kde všade pôsobíš , fotíš aj  v zahraničí ?

M.M . Pôsobím hlavne na Slovensku, fotím na diskotekách, na akciách, kde vystupujú niektorí slovenskí interpréti, ako napríklad Kali a Peter Pann. A čo sa týka železníc a prírody, tak to zvyčajne spájam s výletmi po Slovensku. alebo zahraničnými dovolenkami.

Navštevoval  si  kurzy   fotenia,  alebo  si  chodil  do  školy ?

M.M. Kurzy ani školu fotenia som nemal. Učil som sa výlučne sám pomocou článkov na internete, výučbových DVD a rád od priateľov – fotografov.

Máš aj  svoju  internetovú  stránku ?

M.M  Mám, no nie je vôbec dokončená. Ako sa hovorí – obuvníkove deti chodia bosé, tak aj ja na svoj web nemám vôbec čas. Preto svoje fotografie propagujem len prostredníctvom sociálnej siete.

Ako  fotograf si  dosť obľúbený , nemáš niekedy chuť zavesiť fotografovanie na klinec ?

M.M. Ďakujem. No nejako extra som to ešte nepocítil, žeby som to chcel ukončiť. Ale dosť ma odrádzalo niekedy, keď mi nevychádzali fotografie tak, ako som si predstavoval. No všetko chce tréning a hlavne dobrú motiváciu.

Čo  ti prinieslo  fotenie a čo  ti  vzalo  fotenie ?

M.M.  Prinieslo mi veľa nových zážitkov, veľa navštívených nových miest a hlavne veľa nových priateľov. Fotografovanie je tak krásny koníček, že mi nemá čo vziať… Okrem peňazí na techniku … Ha-ha-ha

Vlastníš aj  svoj   fotoateliér ?

M.M. V dome, kde bývam som si spravil s kamarátom taký menší fotoateliér, kde vznikajú moje portréty.

Čo  na to hovorí   priateľka, podporuje ťa v tom ?

M.M.  Priateľka ma veľmi podporuje v tom. Aj keď sú chvíle, kedy mi dá pocítiť, že jej venujem málo času, ak je toho veľa. No snažím sa spojiť príjemné s užitočným a často ju beriem so sebou na fotenia ako asistentku.

Plánuješ si  ako  fotograf  založiť aj  rodinu ?

M.M. Veľmi by som chcel mať rodinu a venovať sa aj foteniu. Možno taký menší „rodinný podnik“.

Fotografuješ na objednávky,   alebo   len  ak  ti niekto  zavolá,  alebo ťa osloví ?

M.M.  Fotografujem pre radosť, je to koníček. Ale ak ma niekto známy poprosí o nafotenie nejakej akcie, rád idem do toho.

Bol by si za , aby ťa oslovovali aj iný cudzí ľudia prostredníctvom tohto blogu ?

M.M. Nebránim sa novým kontaktom, novým príležitostiam… A rád odpíšem každému.

Verejne by si  ponúkol čitateľom svoj  e-mail,  alebo  telefonický  kontakt ?

M.M. Momentálne mám len jedno súkromné tel. číslo. Skôr uprednostním prvý kontakt prostredníctvom e-mailu. e-mail.: mmik.photography@gmail.com.

Čo  by si  odkázal  širokej  verejnosti  a čitateľom tohto  blogu  ?

M.M. Človek by si mal isť za svojimi snami. Nevzdávať sa a bojovať. Fotografovanie pre mňa znamená veľa, je to iný pohľad na svet. Prajem zažiť ten pocit pokoja pri pozeraní sa do hľadáčiku fotoaparátu a snímať objekty pred ním.

 

S fotografom Marcelom Mikitom sa rozprával Štefan Jendrek

Spišská Nová Ves.  10.9.2013

Foto: Archív Marcel Mikita –Fotograf.

                marcel  mikita  1      marcel  mikita  3

FOTO: archív Marcel Mikita-SNV.

V tom svetle bolo všetko, čo sme urobili. . . . . . . .

10.01.2014

Tu je ďalší príbeh. Prehľad manželovho života, ktorý prežila spolu s manželom Dana, bol mimoriadne živý a obsahoval obrazy a udalosti, o ktorých predtým ani netušila. Johnny práve oslavoval päťdesiate narodeniny , keď nám lekár oznámil, že má rakovinu pľúc a pred sebou možno ešte šesť mesiacov života. Mala som pocit, akoby ma niekto [...]

Zážitok bezprostrednej blízkosti smrti.

03.11.2013

Čo sa stane, keď človek zomrie ? To je otázka, ktorú si ľudstvo kladie asi najčastejšie a najmenej na ňu vie odpovedať . Jednoducho prestaneme žiť a o našom pobyte na zemi budú vypovedať iba naše telesné pozostatky ? Vzkriesi nás neskôr „najvyššia bytosť“, iba keď budeme mať v „knihe života“ dobré známky ? [...]

Dominika Mirgová v Krompachoch

21.09.2013

Dominika Mirgová zavítala aj v Krompachoch……. Foto: Štefan Jendrek-2013 Tu je len zopár fotografií. článok o Dominike už čoskoro ……:)

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 36160x
Priemerná čítanosť článkov: 3287x

Autor blogu

Kategórie