Založ si blog

Príbeh jedného žiaka

Tu  si prečítajte môj  život od čias základnej  školy:

 

Zo  spomienok na  základnú  školu na Maurerovej  ulici  v Krompachoch.
 
 
Prv, než  začnem písať o spomienkach  zo  života základnej  školy   na Maurerovej  ulici  v Krompachoch ,  rád by som  ešte zaspomínal   aj  na materskú  školu , ktorú  som   navštevoval v Kolinovciach. Pamätám,   ako  mi  mamka hovorila,   ako  ma niesla za rúčku   ráno  do  škôlky ,  boli  teda aj  dni  kedy som  do  škôlky isť  nechcel, veď   ako  dieťa  som si  nemohol  vyberať  a zotrvať   do  popoludňajších   hodín,  kedy   si  ma  prišli vyzdvihnúť  rodičia.  Ako   každé  dieťa,    aj  ja som  chcel   všetko,  čo  mali  iní ,    autíčko  a iné  hračky, ktoré  mali  aj ostatní.  Nechcel  som byť  ten, ktorý   nemá  nič ,  všetko   čo  som  v škôlke  presne robil    si  už veľmi nepamätám,  ale môžem povedať,   že bolo  tam  fajn.  Spoločné  výlety  po  prírody,  prechádzky, spoznávanie  stromov,  zvierat   a veľa iného.  To  mi  priniesla materská  škôlka,  ktorá  bola ďalej  od domova,    teda ako  som  spomínal  – v Kolinovciach .
 
Je to  už   19  rokov,  čo  som po  prvýkrát zasadol   do  školskej  lavice,  spoznal  som prvú  pani  učiteľku ,  nových  spolužiakov   a kamarátov.  Prvou  učiteľkou   som  bol  milo  prekvapený. Reč  je  o p.  uč.  Mgr. Lorincovej ,  ktorá  ma fakt  naučila  v prvej  triede veľa,  za čo  jej  veľmi  touto  cestou  ďakujem. Pomaly  som sa popasoval  s písmenkami  a číslicami  a na konci  prvého  ročníka som  konečne mohol  vyhlásiť   „Som prvák „
V druhom  ročníku  som už  poznal    viac učiteliek   a to,  do  akých  súťaží   sa môžem  zapojiť  a tak   som postupoval  vyššie   a vyššie. Dôležitým   medzníkom  bol piaty  ročník,    kedy som už  bol  na druhom  stupni. Musím teda pripomenúť,  že som  bol  žiakom  základnej  školy  na Maurerovej  ulici  v Krompachoch.   Dnes je škola premenovaná   na Základná  škola   s Materskou  školou  na Maurerovej  ulici  v Krompachoch.  Ide teda  o tu  istú  školu.  Začal som  teda  písať  písomné  práce   z matematiky  a Slovenského  jazyka   na veľké  dvojhárky   a samozrejme aj  vtedy prišli  nové  učiteľky. No  nedá  mi  nespomenúť    pani  učiteľky   Mgr. Bekešovú,  Mgr. Svobodovú, Mgr. Schusterovú –  učiteľky   s veľkým  U, ktoré  ma učili  slovenský  jazyk  a poviem,   že   naučili   ma dosť ! V piatej  triede  bola mojou  triednou pani  učiteľkou   Mgr.  Waresová,   ktorú   pozdravujem   taktiež. Učila ma  matematiku  a myslím,  že aj  zemepis,   keď  si  dobre spomínam , nakoľko  pani  učiteľka  Mgr.  Waresová  mi  bola   triednou   len  do  konca šiesteho  ročníka. Po dvoch  rokoch   na našej  škole  odišla učiť  na gymnázium v Krompachoch.   Bola to pani  učiteľka   s veľkým  U.
Tak by som popísal  piaty  ročník   v základnej  škole  a takisto aj  vysvedčenie bolo už  iné,  ako  to  na prvom  stupni. Veď  po  prvý  raz   sa objavilo  slovné ohodnotenie .
V šiestom  ročníku  mi  pribudla   aj  Fyzika, začal  som spoznávať v fyzikálne  veličiny a zákony   a zistil  som, že sa s ňou  stretávam   na každom  kroku  a opäť by som poďakoval   aj  učiteľke,  ktorá  ma Fyziku   naučila    Mgr. Šimková   a Fyziku  sme sa učili  v učebni  Fyziky   v pavilóne O .
Pomaly  tu    bol  ôsmy ročník  a ďalší  nový  predmet – Chémia. Pustil  som sa do  spoznávania  prvkov,   ich  latinských  názvov  a značiek  a pre mňa najväčším   lákadlom   boli  pokusy.  Chcem povedať  že chémia   bola pre mňa zábavná  a bola  učená  zábavnou   formou,    ktorú  ma učil  p uč. Mgr. Trojan-  ktorý už  bohužiaľ   nemôže byť   medzi  nami,    ale spomienky  ostanú  snáď   do konca    života ,   lebo  spomienky   zo  školských  lavíc   sú  fakt nezabudnuteľné. Len pre pripomenutie pán  učiteľ  Mgr. Trojan  ma učil  aj  Technické  práce.
 
No   na konci  8. ročníka     som si  začal  uvedomovať  , že pomaly  sa  treba lúčiť    so  školou. Pre mňa   to  bola škola  na prvom  mieste , ktorú  z okna  vidím  každý  deň ,  vždy   ak  sa pozriem na školu  z okna,   vždy sa mi  vyvodí  spomienka  na tie školské  časy,   kde sú  a o tom  je môj  príbeh    zo  školy .  No  a teraz  som  tu  .
Ja   musím povedať,   že škola  je v dobrých  rukách   a už  sa teším , kedy moja neter  Janka  prvýkrát  otvorí    dvere tejto  školy.  Malo by to  byť     1. 9. 2013. Pri  tejto  príležitosti,  už ako „UJO“    si  nenechám opäť    ujsť     otvárací  ceremoniál  v areáli  tejto  školy,   ktorý  som  nepočul  a nevidel už  19  rokov.
 
Vážení učitelia , z tých  malých   prváčikov  , ktorí  sa  držali  maminej   ruky   keď prvýkrát   vkročil  do  priestorov  školy   vyrástli  dnes   poniektorí   osobnosti ,  iný  zas   obyčajní  ľudia , ktorý  sa vedia   podeliť  o pocit  „BOL  SOM  ŽIAKOM  TEJTO  ŠKOLY A NEĽUTUJEM  TO „
Istý  človek, ktorý  si  azda  spomenul    na svoje lúčenie   so  školou   raz  napísal :
Posledný  stisk ruky,
úsmev na rozlúčku,
alebo  slzy  možno,  snáď
chytíme   do  rúk  kľúčku,
ktorú sme stlačili   tisíckrát.
Na záver by som  chcel poďakovať   učiteľom,  ktorý  ma niečo  naučili  ,  riaditeľovi  školy  p. Mgr. Františkovi  Bekešovi, alle  aj    učiteľom, ktorí   to  nemajú  ľahké,    ale aj  tým, ktorý  ma  možno     nepoznali     za ich  trpezlivosť  a ochotu,  no v neposlednom  rade  aj mojím  spolužiakom , ktorých  aj   dnes stretnem   na ulici,   alebo  na sociálnej  sieti,   ale aj  tých  ktorých  som   už  viackrát  od  odchodu   zo  školy  nevidel.  Vám  všetkým, ktorý     čítate tento  článok.   Nezabudol  som    na Vás  a dúfam,  že ani  vy na mňa   a budem  rád, ak  aj  niekto  s Vás  s a podelí       o zážitok   z tejto  základnej  školy.
„Základná  škola   postavená   na vršku   na Maurerovej  ulici  v Krompachoch „   
                               A tak  sa skončil príbeh  jedného  žiaka.
 
 
Autor:  Štefan  Jendrek
(bývalý  žiak  ZŠ-Maurerová  ulica Krompachy) 
 
Foto : Štefan Jendrek-2013.

 

V tom svetle bolo všetko, čo sme urobili. . . . . . . .

10.01.2014

Tu je ďalší príbeh. Prehľad manželovho života, ktorý prežila spolu s manželom Dana, bol mimoriadne živý a obsahoval obrazy a udalosti, o ktorých predtým ani netušila. Johnny práve oslavoval päťdesiate narodeniny , keď nám lekár oznámil, že má rakovinu pľúc a pred sebou možno ešte šesť mesiacov života. Mala som pocit, akoby ma niekto [...]

Zážitok bezprostrednej blízkosti smrti.

03.11.2013

Čo sa stane, keď človek zomrie ? To je otázka, ktorú si ľudstvo kladie asi najčastejšie a najmenej na ňu vie odpovedať . Jednoducho prestaneme žiť a o našom pobyte na zemi budú vypovedať iba naše telesné pozostatky ? Vzkriesi nás neskôr „najvyššia bytosť“, iba keď budeme mať v „knihe života“ dobré známky ? [...]

Dominika Mirgová v Krompachoch

21.09.2013

Dominika Mirgová zavítala aj v Krompachoch……. Foto: Štefan Jendrek-2013 Tu je len zopár fotografií. článok o Dominike už čoskoro ……:)

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 36221x
Priemerná čítanosť článkov: 3293x

Autor blogu

Kategórie